Şubat 04, 2010

Tuğra ve inatçılık günleri



Fotolarımız şeker bayramından(ev zıyaretı bolumunden)kalmaaa:)
Teyzemızın foto makınasında kalmış yenı aldımm ...



Şu aralar Tuğra acaipp zor bi cocuk oldu cıktıı , tanıyamıorum artıkk :(
butun gun buzdolabının onune gecıp 'aç' dıye bagırıoo acıorumm ..begendıgı ne olursaa alıp yemek ıstıoo artık o kadar abarttı kii gecenlerde tereyağ yıycem dıye tutturduu, bendeee bırazcık agzına surdum al ye bakıım dıyee suratı acaıp sekılden sekıle gırdıı ''ııı pisss'' dedii .. o gunden soora onu ellemedı ama kagıdı janjanlı olan herseyı ıstıoo..bide gunde 1 kere olsa bu olay sorun değil, alıoo yıyoo bıtınce gelıoo 'bitta' dıyıp bı daha buzdolabına yapısıo hayr dıorum yerlere atıo kendını tepınıoo , arkamı donup cıkıorumm bu seferde gelıoo kucagıma opuoo cici yapıoo sarılıoo (bıde sarılınca buyuk ınsanlar gıbı sırtıma elını vuruoo :) ) barısınca yıne hoooop basa sarıoruzzz..kısacası doymak bılmeyen bı oglum varrr ...

Gündüz uykusu da bı karıstı.. normaldee en az 2 saat uyuyan cocuk sımdı 20dk sonrasında cin gıbı uyanıoo ,uyutmaya calışıorum olmuooo..aksamda 10 dan once uyumuoooo :(

vee enn cıddı olayımızz;
gecenlerde Sermin'in yazısından gaza gelıpp tugra yı tuvalet egıtımıne başlıyım dedımm ... bıgun baktım tugra tuvaletını yapmaya calısıoo hemen kaptım klozete oturttum .. hiç korkmadıı beraberr 'çişşş - kakka' dedıkk bekledıkk tuvlet kagdyla oynadık pıpımızı tuttuk sıcramasın dıye ama yapmadıı 3 yada 4 dk 'yı orda gecrdık baktım yapıcagı yokk asagıya ındırdım ındrımez olaydımm ...ogluşumun bacagı uyusmuss yere basamadıı basladı aglamaya.. neysee ovdum falan gectı daha sonrakı gunlerde altına yaptıgndaa yıkamak ıcın banyoya goturemedım cıglık cıglıga aglamaya basladıı ne kadar anlatsam da bıcı bıcı yapıcaz dıyee bı turlu susturamadım ... o gun bugundurrr altımızı yıkarken ve banyo yaparken cıglıklar eşlığınde yapıoruzzz... ne yapıcagımı bılemıorum ama tek bıldıgımm uzun bı suree tuvalet egıtımı, gundemımızde yokk ..!

6 yorum:

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Yerim ben bu oburuuu :))) yesin annesi kızma hiç, bişiler yesin diye peşinden koşuşturmak dahamı iyi sanki.. yesin tontonum maşallah O'na :))
He hee..ay çok güldürdün beni Merve!! 10'dan önce uyumuyomuş güliyim bari :))) bizimki gibi gece 2 den önce yatmasında sen gör gününü :P :P bu mevzu bütün hayatımı olumsuz etkiliyo, işe başlıycam bu yüzden başlayamıyorum bile, tamamen ev hanımı oldum çıktım..
Çiş olayına pek zorlama derim Mervecim, zaten havalar soğuk evde sorun olmaz ama gittiğin yerlerde bu soğuk günlerde sorun yaşarsın.Hem vakti geldiğinde daha kolay alışır öğrenir merak etme, kuzenlerimin çocuklarından biliyorum :))
Öpüyorum ikinizideee..

Merve dedi ki...

walla Emine, yemıyen cocuk zor bılıorum ablamdan ama cok yıyenı de zor yaa..artık ne yedırıcegımı sasırıorumm ..
aslında Tugra kakasını soluoduu yazmıştım daha oncee, dedm vaktı gelmıştr herhaldee bıde sermın ın yazısını okuyuncaa gaza geldım denedımm ama yokk töbee bı daha denemem ananeye verırım o ogretsınn :D
nasılsaa işe başlıycamm bahanem de olurr ;)

eskıden 8 - 8.30 da falan uyuyodu cok rahattı böle oluncaa yadırgadımm ..
ama haklısın beterın beterı varr .. en iisi ben fazla sıkayet etmiim :)

Bizde optukk kojamannn

elif-kayra dedi ki...

Merve'cim yemeyen çocuk zordur,yesin bence Kayra da öyleydi bende şikayetçi olmaya başlamıştım bir yıl önce ama şimdi peşinden koşuyoruz yesin diye çok zor,Kakaya gelince bencede anneneler çabuk alıştırıyor.bizde öyle yaptık.

sevgiler

ela selin dedi ki...

Mervecigim bir defada pes etme. Tuvalet egitimi sabir isi. Ablana da söyledim. Tugra icin tam zamani. Hazir merak gösteriyor, bitirin su isi. Sonra böyle olmayabilir. Bence bir an evvel bir lazimlik alin ve en cok vakit gecirdiginiz odanin bir kösesine koyun, Lazimlik daha kolay cocuklar icin. Hem ne yaptiklarini görüyorla. Hme de üzerinde otururken canlari sikilmiyor. Tabii bacaklari da uyusmuyor.

AYÇA dedi ki...

Bence yemeyen yiyenden daha zor. Keske yesede yeme desek... Yolda yurutmuyorlardir sizi ya masallah... Tuvalet konusundada sabır gerek pekde kolay gibi gözükmüyorlar hayirlisi olsun. Su anda bizde uyku düzeni şaştı bı donem bu sanırım.

Merve dedi ki...

Elif: Herkes öyle diyoo, yiyoken tadını cıkar diyo ama kokuorum artık obez faln olucak dıyee..bence dee en iyi yöntemm annelerın ogretmesii ;)

Özlem abla:Evet ablam soyledıı zatenn baktım herkes baslamıs bende başliim dedim klozette olmadıı , dedıgın gıbı lazımlık alıcamm ..

Ayça:Yolda cok nadırr yuruyoruzz .. ya kendı el tutmadan yurumrk ıstıoo yada yorulup kucak ıstıoo bel falan kalmadı tasıycakk ..umarım uykusuzluk donemı gıbı bişiydirr geldıgı gıbı hemen gecerr.